Volkswagen Golf MK3 este o mica masina de familie, a treia generatie de Volkswagen Golf si succesorul Volkswagen Golf Mk2. A fost lansat in Europa continentala in august 1991, in Regatul Unit in februarie 1992 si in America de Nord in primavara lui
Intarzierea in America de Nord s-a datorat deciziei Volkswagen de a furniza masini de la uzina VW din Puebla, Mexic.
Problemele de control al calitatii au facut ca Volkswagen din America sa respinga Golfurile din Mexic. Mk3 Cabrio a fost produs pana in anul 2002, cand Volkswagen l-a inlocuit cu o versiune convertibila.
Volkswagen Golf Mk3 Cabrio (sau Typ 1E ) a fost introdus in 1993, inlocuind Cabriolet MK1 Rabbit anterior.
O versiune cu 16 valve a celei de-a treia generatii Golf GTI a fost introdusa in 1993. Motorul a fost extins la 2,0 L, puterea ajungand acum la 150 PS (110 kW / 148 CP).
Golf Mk3 a fost, de asemenea, modelul care a strabatut Europa la sfarsitul anilor 1990 si inceputul anilor 2000, cand Volkswagen a introdus sistemul de injectie directa cu TDI Golf de 90 CP (66 kW; 89 CP) in 1993.
De la lansarea sa, toate versiunile Golf au venit cu injectie, pentru a satisface cerintele CEE conform carora toate masinile noi vandute in tarile membre din ianuarie 1993 trebuie sa vina cu injectie sau un catalizator.
Modele necatalizate au fost, de asemenea, construite pentru acele piete in care nu exista niciun interes pentru aceasta reglementare.
Pentru ca acest model de masina se afla inca pe sosele in Romania, dar si in numeroase alte state, sunt disponibile piese auto pentru VW Golf 3 1.6 de calitate premium, la preturi moderate, pentru ca fiecare proprietar sa faca in mod corespunzator interinterea.
Marele producator a recomandat tot timpul schimbarea pieselor la timp, astfel incat fiecare masina sa beneficieze de intretinere corecta.
In momentul in care sunt necesare piese noi, utilizatorul nu trebuie sa astepte pana la defectarea completa a masinii pentru a le schimba.
Airbag-urile au fost instalate pentru prima data pe Golf in 1992, iar din 1996 franele anti-blocare au fost standard in toata gama.
Golf Mk3 a fost disponibil si sub forma „Ecomatic”. A fost alimentat cu un motor diesel si o transmisie manuala fara ambreiaj.
De asemenea, a existat un numar limitat de productie de aproximativ 250 de vehicule „CitySTROMer”, vandute in principal pe piata germana, care erau vehicule complet electrice, incorporand sase baterii cu plumb in motor si inca 10 sub zona de bagaje. Avea o autonomie de aproximativ 50 km.
Asa cum sa intamplat cu Mk1 si Mk2 , Mk3 a ramas disponibil in SUA un an dupa ce a fost intrerupt in Europa (1998).
In 1997 primeste titlul de cea mai buna masina pentru familie. In 1992 devine cea mai buna masina europeana a anului iar in 1992 devine chiar masina anului spre final.
Fiind un model premiat, este lesne de inteles, de ce Golf III inca mai este pe sosele. Nu se mai comercializeaza, insa primele modele ruleaza inca alaturi de proprietarii lor.