Chiar daca nu presupun investitii uriase, magazinele cu haind second pot deveni oricand afaceri de succes. Important este sa pui la punct o strategie si o politica de afaceri sanatoasa, astfel incat sa atragi un public cat mai mare. Poti gasi in administrarea unui magazin cu haine second hand o munca distractiva si plina de satifactii, in cazul in care esti o persoana pasionata de fashion.

Cu putina imaginatie si creativitate vei reusi sa multumesti toate gusturile si exigentele celor mai pretentiosi clienti. Insa, ca orice afacere, si acest business necesita niste abilitati de antreprenor, altfel spus – spirit de business.

Iata si cateva sfaturi care te-ar putea ajuta in cazul in care ai in plan deschiderea unui magazin cu acest profil.

Primul pas – stabileste publicul tinuta

Cu siguranta ca iti vei dori un numar cat mai mare de clienti, motiv pentru care trebuie sa stabilesti o anumita categorie de cumparatori. Nu poti vinde de toate, pentru fiecare. Dupa ce ai decis asupra categoriei de clienti pe care vrei sa o atragi, iti vei proiecta si magazinul. In acest fel te vei orienta si asupra zonei de interes.

Nu ar strica sa vizitezi cativa competitori pentru a-ti face niste idei cu privire la preturi, trafic, clientela. Cine stie, poate descoperi ca niciunul nu acopera o categorie de produse care ar putea interesa clientii. Trebuie sa stii ca atunci cand vii cu ceva nou pe piata, automat te situezi cu un pas in fata competitorilor.

Elaboreaza planul de afacere!

Trebuie sa te astepti la costuri de ordinul zecilor de mii atunci cand urmeaza sa iti deschizi un magazin cu haine second hand. In cazul in care nu dispui de suma asta, poti sa apelezi la imprumuturile provenite de la societati care se ocupa cu asa ceva.

Un plan bine pus la punct creste sansele de a obtine succesul intr-o scurta perioada  de timp. Foloseste-te in acest sens de metodele de cercetare de piata pentru a configura intelept strategia de afaceri.

Cauta locatia

Ideal ar fi sa gasesti locatia intr-o zona centrala sau populata. Nu are sens sa te orientezi catre zonele rezidentiale, intrucat familiile cu venituri medii sunt cele la care trebuie sa te raportezi. Daca doresti sa starnesti interesul doamnelor pasionate de moda, atunci este indicat sa deschizi magazinul intr-un centru comercial, in cazul in care ai aceasta posibilitate.

Spatiul ales trebuie sa fie suficient de mare, astfel incat sa iti permita o compartimentare eficienta. Deci ai in vedere 2 cabine de proba, o camera pentru depozitarea marfii si magazinul propriu zis.

Daca beneficiezi de un spatiu generos ar trebui sa iei in calcul si zona de receptie. Ca un mic truc, magazinele cu ferestre mari pe partea frontala devin mai vizibile potentialilor clienti – ai asta in vedere.

Decide prin ce modalitate vei aproviziona magazinul

La acest capitol ai de ales intre 2 variante: fie mergi fizic la sediul furnizorului de haine, fie comanzi haine second hand online. Recomandarea mea vizeaza modalitatea online care este de dorit pentru persoanele cu un program incarcat.

Devine si destul de comod sa te folosesti de un computer pentru a-ti aproviziona stocurile, cand tot ce trebuie sa faci este sa urmezi niste pasi simpli. Astfel, vizualizezi lista de produse cu preturile aferente, completezi formularul si lansezi comanda. Marfa comandata iti va fi livrata la data solicitata, in cele mai bune conditii.

Desigur, este necesar sa mentionez ca nu toti importatorii de haine en gros pun la dispozitie clientilor un astfel de serviciu. In acest sens, Mileniumshopping este un exemplu si o recomandare in acelasi timp.

Se pare ca dorinta si entuziasmul nu reprezinta singurele lucruri necesare pentru succesul unei afaceri. Este nevoie de asemenea de un plan bine pus la punct, de actiune si, de ce nu, de sprijin din partea unor companii cu experienta, precum Mileniumshopping.

Leave a Reply