In privinta diferentelor dintre diferitele tipuri de cauciucuri, fie ele cauciucuri de iarna, de vara sau all season, majoritatea dintre acestea constau in simplul mod in care sunt fabricate, diferente pe care le vom descrie in cele ce vor urma.

Intai vom discuta despre diferentele dintre anvelopele de vara si cele de iarna. Cu totii cunoastem faptul ca o data cu scaderea temperaturii sub pragul de 7, 8 grade Celsius suntem nevoiti sa schimbam din anvelopele curente in cele de iarna, insa foarte putini inteleg si de ce suntem obligati sa facem acest lucru.

Atat anvelopele de vara cat si cele all season o data cu scaderea temperaturii de afara sub pragul de 7 sau 8 grade celsius isi pierd din calitati, devin mult mai rigide si deci mai putin sigure pentru a fi folosite pe un carosabil chiar el si uscat, insa cu o temperatura de sub acest prag.

Acest fapt este principalul motiv pentru care schimbarea cauciucurilor in cele de iarna este obligatorie o data cu venirea in general a anotimpului toamna. In plus, nu numai ca aderenta va fi afectata de catre aceasta scadere a temperaturii, dar si viata cauciucurilor are de suferit, ea fiind considerabil influentata de catre temperatura de afara.

In cazul in care totusi nu aveti cum sa schimbati din anvelopele de vara cu cele de iarna, ar trebui totusi sa stiti la ce riscuri va supuneti, atat dumneavoastra cat si pe pasagerii dumneavoastra, la care mai adaugam si ceilalti participanti la trafic.

Cauciucurile auto de vara nu numai ca nu fac fata conditiilor meteo intalnite pe toata perioada iernii, ci folosesc si mai mult din capacitatile autovehiculului dumneavoastra.

Spre deosebire de cauciucurile de iarna, cele de vara au o eficienta de franare de pana la trei ori mai mare, ceea ce inseamna ca pe timp de iarna vei avea nevoie de o distanta de pana la trei ori mai mare pentru a putea frana autovehiculul in siguranta, daca iti echipezi autovehiculul cu anvelope de vara, decat daca ti-ai echipa autovehiculul cu anvelope de iarna de la anvelope-steffco.

Aspectul anvelopelor de iarna cat si cele de vara difera foarte mult, iar o parte din aceste diferente conteaza foarte mult in ceea ce priveste accelerarea, franarea sau controlul autovehiculului.

In timp ce cauciucurile de iarna sunt dotate cu adancimi care sa sporeasca aderenta autovehiculului pe care il conduceti, dar si cu incrustatii care sunt mult mai mari in dimensiuni, ceea ce sporesc la nivel general atat controlul, manevrabilitatea, franarea cat si accelerarea pe carosabil, lucruri care nu exista la o anvelopa de vara.

In concluzie, anvelopele de vara sunt semnificativ mai performante si mai agile decat anvelopele de iarna, insa o data cu scaderea temperaturii sub pragul de 7/8 grade aceasta performanta scade foarte mult.

Leave a Reply