Care sunt etapele de infiintare ale unei societati si care este implicatia unui specialist in consultanta juridica?

Atunci cand te-ai decis sa iti deschizi propria societate, trebuie sa stii ca acest demers nu este unul atat de complicat si anevoios precum poate parea, daca, desigur, beneficiezi de consultanta juridica oferita de o firma de specialitate. Aceasta va fi alaturi de tine in tot acest proces si te va ajuta sa parcurgi fiecare etapa, pas cu pas.

Iata, deci, care sunt fazele pe care trebuie sa le parcurgi atunci cand vrei sa iti intemeiezi propria firma.

Alegerea unui obiect de activitate

Practic orice infiintare societate debuteza cu acest pas, respectiv alegerea unui obiect de activitate. Acesta trebuie sa fie in conformitate cu noul cod CAEN, incepand din anul 2008. Potrivit acestuia, ai posibilitatea sa alegi un singur obiect principal si mai multe secundare, fara a fi impusa o limita.

Forma juridica a societatii

La momentul actual exista in Romania 5 tipuri de forme juridice posibile, dintre care o vei putea alege pe cea dorita.

SRL-ul (Societate cu raspundere limitata) este cea mai comuna forma din tara noastra. Aceasta necesita un capital de cel putin 200 de RON.

SNC-ul (Societate in nume colectiv) se distinge de SRL prin faptul ca asociatii sai au calitate de comercianti si raspund in mod egal si nelimitat pentru actiunile societatii.

SCS-ul (Societate in comandita simpla) este alcatuita din asociati, dintre care numai cativa sunt comercianti. Acestia au calitatea de comanditati si sunt responsabili cu datoriile firmei.

SA-ul (Societate pe actiuni) este frecvent intalnita in Romania si cu atat mai mult in Occident. Aceasta forma de organizare este posibila atunci cand exista cel putin doi actionari, iar capitalul este alcatuit din actiuni emise de societate.

SCA-ul (Societate in comandita pe actiuni) este acea forma cu capital creat din actiuni, unde comanditatii raspund pentru datoriile firmei, iar comanditarii raspund in limita aportului fiecaruia.

Alegerea unui nume

Dupa ce te-ai gandit la numele societatii trebuie sa rezervi denumirea la ONRC, oferind 3 variante. Rezervarile au loc la nivel national, iar anumite nume nu ar putea fi disponibile.

Emblema societatii

Asociatii firmei vor alege emblema acesteia, care trebuie sa fie diferita de cea a altor societati si sa nu cuprinda elemente comune cu cele ale institutiilor publice locale sau centrale. Dupa ce a trecut de etapa de verificare la Registrul comertului, aceasta iti va conferi dreptul de folosire exclusiva.

Sediul social al firmei

Acesta poate fi o casa sau un apartament, fie el personal sau inchiriat. Sediul social se trece ulterior pe numele firmei, cu ajutorul unui contract de inchiriere sau a unui contract de comodat.

In dosar trebuie de asemenea adaugata Cererea de inregistrare a actului care confirma dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social.

Atunci cand un apartament devine sediul social, trebuie sa completezi si o cerere aprobata de catre vecinii din jurul apartamentului tau (sus, jos, stanga si dreapta) si administratorul blocului.

Actul Constitutiv

Cu siguranta in aceasta etapa nu te vei putea lipsi de serviciile unui firme de consultanta juridica. Acest document cuprinde obiectul principal de activitate, cele secundare, denumirea firmei, numele asociatilor, numele administratorului, etc. acesta, impreuna cu asociatii, vor declara pe propria raspundere ca nu au antecedente penale si intrunesc conditiile legale pentru functiile lor.

Depunerea capitalului social

Acesta se poate depune la orice banca si tara si necesita completarea unor formulare specifice, dupa indicatiile oferite de functionarul bancii. Este recomandat sa ai la indemana Actul Constitutiv al firmei, alaturi de dovada rezervarii numelui acesteia.

De asemenea, se va completa dosarul pentru Registrul comertului, urmand ca acesta sa fie depus in formula completa. Va fi verificata legalitatea documentelor, iar in cazul in care raspunsul este unul favorabil, se va trimite catre publicare in Monitorul Oficial al Romaniei.

Nu in ultimul rand, este posibil sa fie necesara o serie de avize si autorizatii suplimentare de functionare, in functie de obiectul de activitate al firmei. Pentru toate acestea si pentru a incepe activitatea comerciala propriu zisa ai nevoie de o echipa de consultanta juridica care te va ajuta sa dai contur ideii tale de afacere.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *